fbpx

Vi är mitt i en brytningstid, snart får många som jobbat hemma börja gå tillbaka till sin arbetsplats, medan andra fortsätta jobba hemifrån hel- eller deltid.

Om du tillhör en av dem som ska spendera den mesta av din tid på kontoret framöver vill vi påminna om att det går att hitta rörelse på din arbetsplats, om du är fortsatt kvar hemma funkar tipsen såklart också.

Börja planera för det redan nu, så du inte fastnar vid ditt skrivbord:
– boka gå-möten eller gå-pauser med dina kollegor, fungerar bra på distans om ni inte är på samma ställe.

– promenera när du pratar i telefon, går med fördel att göra ute, men ta tillvara på att kanske inte alla är på kontoret än så det går att göra inne utan att störa andra.

– stå och jobba, gärna på en lite mjukare matta så får balans och små muskler jobba samtidigt.

– gör knäböj och tåhäv när du står och jobbar, då aktiveras fler muskler helt enkelt.

Bonustips:

– bjud in dina kollegor till en disko-paus och dansa loss till några bra låtar.

– gör lite “silly-walk” i korridoren, det är svårare än man tror men väldigt roligt!

Kategorier: Okategoriserade

0 kommentarer

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.